Vi fick i varjefall åka tåg

oktober 5, 2015 — Lämna en kommentar

Idag har jag och vår fyraåring spenderat hela dagen ute på stadens gator.
Så många olika språk, intryck, människor, skumpande vägar och trånga bussar. Både jag och den tuffa fyraåringen gillar egentligen att åka kommunalt, men det är allt annat än effektivt! Två tåg. Massor av promenader. Ett gäng minibussar. En stor, blå buss.

Vi hann visserligen med en del av de ärenden som jag skulle göra, men vid resans slutdestination så insåg jag att den person som jag skulle träffa inte alls var där hon skulle. Då gäller det att välja sin attityd; för ”vi fick i varjefall testa att åka tåg”!

Tåget blev alltså dagens höjdpunkt! Den 20 September 2015 öppnade den 17 km långa linjen, som tar sina passagerare från Piazas shopingstråk till Kallity i södra delen av staden. Det var väldigt trångt och varmt – men ändå en stor glädje att få åka detta vidunder som så snabbt förändrat stadsbilden.

Inga kommentarer

Be the first to start the conversation!

Kommentera

