Att ofrivilligt mata rovfåglar

oktober 15, 2015 — Lämna en kommentar

Hade jag haft en bucketlist (100 saker man vill göra innan man dör) så kan man anta att en av punkterna på listan skulle vara att någon gång i livet få mata en rovfågel med min bara hand.
Om så vore fallet med listan, så skulle jag idag kunna bocka av just den punkten!

Vi grillade nämligen i trädgården på förmiddagen och när jag bar ner en tallrik med smarrigt, blodigt kött kom en stor rovfågel flygande. Plötsligt dök den ner emot mig och jag kände förskräckt dess vingslag mot min arm. Snabbt tog den tag i en köttbit och flög iväg.

Häftig känsla, men också fruktansvärt otäckt!

4b, Golden Eagle

Foto på kungsörnen; Rolf Gustafson!

Gissar att det rörde sig om någon sorts örn. Men det enda jag egentligen är säker på är att den var läskigt stor, snabb, mörk och hade tycke för rått kött.

Inga kommentarer

Be the first to start the conversation!

Kommentera

