Sjuk… igen

december 9, 2015 — 1 kommentar

Idag är jag allt lite missmodig. Det har varit sjukdom på sjukdom hela denna månad. Först en envis hosta som startade under medarbetardagarna, vilken mynnade ut i en enträgen feber och problem att andas – vilket ju visade sig vara en lunginflammation. Så astma på det (enligt läkaren, jag är tveksam). Sedan urinvägsinflammation. Och nu kräks jag. De äldre barnen har dessutom varit trötta och har sedan ett par veckor varit mer än redo för jullov! De älskar sin nya skola, men framförallt fyraåringen blir trött av allt det nya.
Jag har inte känt mig särdeles uttråkad eller missmodig eftersom jag kunnat fortsätta med ganska mycket ändå. Istället har jag varit uppmuntrad av vänner som kommit förbi för att be och det har varit gott att hinna svara på de där mailen som annars blir liggande och läsa den där boken man velat läsa. Och jag har verkligen inte varit sängliggandes hela tiden. Men nu blev det en sak för mycket och det får vara slut på sjukdomstiderna och tröttheten!
All eloge till Andreas som kavlar upp ärmarna här hemma när jag blir för hängig! Vad vore vår familj utan denna starka karl? Vad gott att vi får vara ett ”vi”!

DSC00265

 

Ja, mitt i allt känner jag mig glad! Tacksam för familjen. Tacksam för julen som närmar sig, med allt vad den innebär! Tacksam för att jag verkligen tror att saker och ting händer under ytan, bland våra vänner.
Och tacksam för den Bibelvers Andreas just delade från Ps. 84:6-7. Detta är vår bön, inte bara för oss som familj – men för många runtomkring oss!

Saliga är de människor som har sin styrka i dig, de som har dina vägar i sitt hjärta. När de vandrar genom tåredalen gör de den rik på källor, och höstregnet höljer den med välsignelser.

One response to Sjuk… igen

  1. 

    Älskade vän. Ber om hälsa och en fridfull juletid i grönskan. Amen!

    Gilla

Kommentera

