Det kostar att göra skillnad

mars 16, 2016 — 1 kommentar

Att göra skillnad i andra människors liv kräver att jag kommer dem nära inpå. Det betyder att jag antingen bjuder in dem i mitt liv, eller att jag kliver in i deras värld. Ju närmare inpå livet jag är någon, desto större påverkan har jag. Och dem på mig.

Ett ekonomiskt bidrag i tiggarpojkens mugg eller ett mail med några väl valda visdomsord har mycket mindre verkan än att varje vecka träffa personen ifråga för gemenskap och delande. Och en träff i veckan har såklart mindre verkan är tex en äktenskaplig relation där man ses varje dag.

Vi vill betyda något positivt för människor omkring oss. Men om vi inte betalar vad det kostar i tid och tillgänglighet, så når vi inte vårt mål.

/Några tankar från löparbandet.

februari -08 196

One response to Det kostar att göra skillnad

  1. 

    ?Underbar bild!

    ________________________________

    Gilla

Kommentera

